شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بورس در 18 فروردین 92
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:,

 

 

شاخص بورس امروز یکشنبه 92،1،18 با 218 واحد افت مجدداً وارد کانال 39 هزار واحد شد و در رقم 39915 واحد قرار گرفت. مهمترین عامل در عقب نشینی شاخص طی روز جاری فضای نامساعد پیش آمده در اثر دور جدید مذاکرات هسته ای بود. اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم باید گفت امکان حصول یک توافق کارآمد و جدی در این دور از مذاکرات از ابتدا هم وجود نداشت و فضای بازار سرمایه بیش از حد واقعی به این موضوع دل خوش کرده بودند که نتیجه این دل خوشی بی پشتوانه هم چیزی جز شرایطی که در حال حاضر شاهد آن هستیم نیست اما فعالان بازار سرمایه باید توجه داشته باشند که شرایط از قبل بدتر نشده و حتی به نظر می رسد دو طرف این درگیری یعنی ایران و کشورهای غربی روز به روز تمایل بیشتری برای تفاهم از خود نشان می دهند و تنها مسئله موجود بهایی است که باید دو طرف برای حصول این تفاهم پرداخت نمایند که بدیهی است هر دو طرف درگیری به دنبال هزینه کمتر و سود بیشتر می باشند ولی آنچه مسلم می باشد این است که تفاهم به زودی حاصل خواهد شد و شاید اتفاقات مهمتری نیز در حاشیه تفاهم هسته ای را نیز شاهد باشیم. پس در این برهه فعالان بازار سرمایه را به اتخاذ عملکرد واقع بینانه توصیه می نماییم.

صرف نظر از این مطلب دراخبار منتشر شده طی روز جاری می توان به توصیه رئیس مجلس به کمسیون تلفیق اشاره کرد ، لاریجانی تأکید کرد که بسته تحقق حماسه اقتصادی در بودجه مدنظر قرار گیرد.

 

تأکید دولت بر تک نرخی شدن ارز در بودجه 92 و حواشی مسایل انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 دیگر موضوعاتی بودند که امروز مورد توجه رسانه ها قرار گرفتند.

 

گفتنی است نمادهای "شپنا"،"فملی" و مپنا بیشترین تأثیر منفی را بر روند شاخص طی روز جاری داشتند. بدترین گروه ها و صنایع به لحاظ ارزش معاملاتی در روز جاری گروه های نفتی، شیمیایی و مالی محسوب می شوند. بیشترین عرضه ها را در نمادهای "مپنا"،"ملت" و " شپنا" شاهدیم و در مقابل "شپاکسا"،"قپیرا"و "غبشهر" نیز بیشترین صف خرید را به خود اختصاص داده اند.

پالایش نفت بندرعباس ، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی فن آوران بیشترین ارزش معاملاتی را به ثبت رساندند در حالیکه بانک پاسارگاد، پالایش نفت بندر عباس و مپنا بیشترین حجم معاملاتی را از آن خود کردند.

 

گفتنی است اکثر گروه ها و نمادهای مطرح امروز با افت قیمت مواجه شدند بانکی ها و مالی ها هم اکنون تا پیش از امروز رشد را تجربه می کرند با افت مواجه شدند و در حال حاضر سیمانی ها و قندی ها بهترین شرایط را تجربه می نمایند. نکته قابل توجه اینکه در دو نماد "قچار" و "قپیرا" شاهد تشکیل صف های خرید بی سابقه ای هستیم.

 

در پایان پیش بینی می شود از روند آتی با حمایت هایی که به عمل خواهد آمد وضعیت بازار رو به بهبود گذارد.



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا